מתי להוריד לילד את גלגלי העזר

עידו סופר חוגי אופניים וטיולי אופניים

הורים רבים שואלים אותי איך הם יכולים ללמד את הילדים שלהם לרכב ללא גלגלי עזר?
מתי הזמן הנכון להוריד את גלגלי העזר? ומהי הדרך הנכונה להביא את הילד לרכיבה עצמאית?

החלטתי לשבת ולכתוב את הפוסט הזה בעקבות מקרה שקרה לי לא מזמן.
הוצאתי קבוצה של 15 בחורים לטיול אופניים, את הטיול הוציאה הישיבה בה לומדים הבחורים, כפרס על הצטיינות בלימודים,
מדובר באמת על חבר'ה טובים ואיכותיים מאוד בני 14, המסלול היה מתוכנן מראש עם הצוות של הישיבה,
התארגנו עם האופניים וציוד רכיבה ויצאנו לדרך.
ואז פתאום אני קולט שיש לי כאן בקבוצה בחור שפשוט לא יודע לרכב…

ניגשתי אליו והתחלנו לדבר הוא מספר לי שבאמת הוא אף פעם לא למד לרכב על אופניים
ואתמול חבר לימד אותו קצת מה עושים ובעזרת השם יהיה בסדר.
מעבר לדילמה שהייתה לי באותו רגע של מה לעשות עם הטיול הזה, פשוט כאב לי על הבחור הנחמד שמולי.
להגיע לגיל כזה בלי לדעת איך לרכב על אופניים בוודאי העמיד אותו בסיטואציות לא נעימות גם בעבר.
מה עושים כדי ללמד את הילדים לרכב באופן עצמאי בלי לפגוע בדימוי העצמי שלהם?

גם אם יתר הילדים שלך למדו בקלות לרכב על אופניים בהחלט יכול להיות שילד אחד יתקשה בזה יותר.

האם יש נוסחה או שיטה ללמוד לרכב על אופניים?
אז הפתרון ללימוד רכיבה בלי גלגלי עזר הוא בפשטות לא להשתמש בהם מלכתחילה
הדרך היא להתחיל מהקניית שווי המשקל לפני הקניית התרגול של הדיווש.

הגישה הרגילה המסורתית:
בדרך כלל מתחילים לרכב עם גלגלי עזר – מתרגלים דיווש עם הפדלים
ושליטה בכידון ולאחר מכן מורידים בהדרגה את גלגלי העזר
עד שמתייצבים עם שיווי משקל ואז נוצרת זרימה של כל הדינמיקה הזאת.

הגישה שאני מציע- שהיא הרבה יותר קלה, מהירה וטבעית:
היא להתחיל קודם כל מהקניית מיומנות של שיווי משקל
איך זה עובד?
# אפשרות אחת היא לתת לילד לרכב על אופניו ללא פדלים.
פשוט מאוד מפרקים את הפדלים ע"י מפתח 15 פתוח בלבד
כשהעיקרון בפירוק הפדלים הוא נגד כיוון הנסיעה
כלומר בצד ימין מפרקים כמו בהברגה הרגילה-שמאלה
ובשמאל ההברגה הפוכה לכן נפרק לצד ימין.
(שימו לב מפתח שוודי או פלייר פטנט לא נכנס כי הוא רחב מדיי)
למי שאין כוח להתעסק בזה יכול ללכת לפרק את הפדלים בחנות אופניים.
# האפשרות השנייה להורים משקיענים היא לקנות מוצר נהדר ויעיל מאוד

שנקרא אופני איזון או אופני דחיפה, אלה פשוט אופניים קטנים ללא פדלים לילדים.
ילדים מאוד אוהבים אותם. אין להם גם גלגלי עזר, כמובן.
כאשר קונים אופני איזון חשוב מאוד שהרגלים של הילד יגיעו לרצפה כשהוא יושב על המושב.
אופנים הם לא מכנסיים שאפשר לקפל אם הם ארוכים מדיי, אופניים צריכים להתאים לילד בול!
באופן הזה הילד יושב על האופניים ומתקדם בעצמו.
בשלב הראשון הוא רוכש את השליטה בכידון.
לאחר מכן הוא מגלה את התנופה של הדחיפה, הוא מסגל לעצמו את מיומנות של השיווי משקל
ובהדרגה הוא מרים את הרגלים למעלה.
יש לו ביטחון גמור, בגלל שבכל זמן שהוא ירצה לעצור את עצמו הוא יוכל בצורה הכי פשוטה להניח את הרגליים על הרצפה ולבלום.
לאחר מכן הוא מגלה את הסיבובים והמהירות שלו עולה עד השלב בו הוא בשל ומוכן לגמרי לעבור לאופניים רגילים.
עכשיו הוא חוזר לרכב על אופניים עם פדלים ובלי גלגלי עזר אבל עם הרבה ביטחון עצמי, הוא לומד לדווש ולחבר בין כל מיומנויות הרכיבה ביחד.

למדתי עשרות של ילדים (גם את הילדים שלי) לרכב ככה והם באמת קלטו את העניין במהירות האור
אני מקווה שעזרתי לכם עם העצה הזאת, שהילדים ילמדו לרכב על אופניים בקלות ושתהנו לרכב עם הילדים שלכם, זה זמן איכות מעולה.

אם אתם עמוסים מדי ואין לכם זמן ללמד את הילדים לרכב ללא גלגלי עזר

הייתם מעדיפים למצוא מדריך אופניים שיעשה זאת עבורכם
אתם מוזמנים בשמחה ליצור איתי קשר
לקבוע שיעור ללימוד רכיבה לילד

נהניתם? שתפו!

פוסטים אחרונים

עידו סופר חוגי אופניים וטיולי אופניים
כללי

כשרכיבה עושה סדר בראש

אתמול עברתי חוויה לא פשוטה זאת הייתה סיטואציה כל כך מקטינה שהייתה לי תחושה שהתכווצתי אני לא ארחיב מעבר לזה זה מרגיש לי קטנוני נורא

קראו עוד »

צרו קשר

פתיחת צ'אט
פנו אלינו!
היי!
איך אפשר לעזור?
דילוג לתוכן